Ştiri recente

turistic
gradi1

MODERNIZARE DRUM JUDEŢEAN DJ 195C ADY ENDRE – CĂUAŞ, km 18+822 – 24+843

DSC_0269DENUMIRE INVESTIŢIE: MODERNIZARE DRUM JUDEŢEAN DJ 195C ADY ENDRE – CĂUAŞ, km 18+822 – 24+843
PROIECTANT: SVA ASISTEH S.R.L.
BENEFICIAR: JUDEŢUL SATU MARE

CONSTRUCTOR : DRUM CONSTRUCT SRL
VALOAREA LUCRĂRILOR: 7.554.057,77 lei cu TVA
DURATA DE REALIZARE A LUCRĂRILOR: 4 luni de la data emiterii ordinului de incepere a lucrarilor
DATE TEHNICE INVESTIŢIE:
Lungime drum: 6,021 km
Lăţimea proiectată este de 6,00 m (două benzi de câte 3,00 m fiecare) cu acostamente de câte 1,00 m pe fiecare parte; din lăţimea acostamentului 0,25 m va fi banda de încadrare, bandă ce va avea aceeaşi structură cu drumul.
Sistem rutier proiectat:
– decaparea asfaltului existent
– strat de fundaţie din piatră spartă în amestec optimal în grosime de 35 cm pe primul sector (km 18+822 – 21+736,10) şi în grosime de 30 cm pe cel de-al doilea sector (km 21+736,10 – 24+843,05) şi astfel se va ajunge la o grosime totală a stratului de fundaţie din piatră spartă de 42 cm grosime pe întregul sector de drum judeţean studiat.
– strat de bază din mixtură asfatică AB2 de 8 cm grosime
– strat de legătură din BAD25 de 6 cm grosime
– strat de uzură din BA16 de 4 cm grosime.
Realizarea lărgirii până la lăţimea necesară s-a prevăzut a se executa dintr-un strat de fundaţie din balast de 25 cm grosime, un strat de fundaţie din piatră spartă în amestec optimal de 22 cm grosime, un strat de bază din AB2 de 8 cm grosime, un strat de legătură din BAD25 de 6 cm grosime şi un strat de uzură din BA16 de 4 cm grosime. Structura casetelor de lărgire a fost aleasă în aşa fel, încât grosimile şi tipul straturilor de asfalt să coincidă cu cele proiectate în zona
drumului existent, pentru o execuţie mai uşoară.
Acostamentele au fost prevăzute a fi realizate la o lăţime de 1,00 m din care o bandă de încadrare de 0,25 cm pe fiecare parte. Structura lor a fost prevăzută a fi din 10 cm balast şi 15 cm amestec optimal sort 0-40 mm. Banda de încadrare va avea aceeaşi structură ca şi partea carosabilă proiectată.
Scurgerea apelor se va asigura prin şanţurile existente ce urmează a fi reprofilate şi prin podeţele proiectate 7 podeţe tubulare Ø800 mm, 1 podeţ dalat L=5,00 m şi 19 podeţe tubulare laterale Ø 500 mm.
Intersecţiile drumului studiat cu drumuri laterale se vor amenaja pe o lungime de 15 m pe drumurile laterale.
Din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei s-a prevăzut marcajul longitudinal al sectorului de drum, marcajul trecerilor de pietoni şi mobilarea cu table indicatoare de restricţionare a vitezei de circulaţie, de sfârşit a zonei cu viteză restricţionată, de interzicere a depăşirii, de sfârşit a zonei cu depăşire interzisă, de curbă periculoasă şi deosebit de periculoasă, de semnalizare a trecerilor de pietoni, etc. De asemenea a fost prevăzută amplasarea de borne kilometrice şi hectometrice.
DSC_0323

DSC_0291

gradi1