Drumul complet reabilitat asigură acum participanților la trafic condiții foarte bune de circulație, o legătură facilă între municipiul Satu Mare și zona Codrului și un parcurs mai scurt spre lacul Oțeloaia și alte obiective turistice din zonă.
La recepție au participat președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba, vicepreședinții Ioan Rus și Cristian Valer Beșeni, administratorul public al județului, Kovács Máté, specialiști din cadrul Direcției Tehnice, reprezentanți ai Inspectoratului Județean în Construcții Satu Mare, ai proiectatului, antreprenorului și subantreprenorului.
“Deschidem astăzi calea către o dezvoltare echitabilă a acestei zone care a fost prea mult timp izolată din cauza infrastructurii rutiere precare. În ciuda tuturor obstacolelor, mă bucur că am reușit să finalizăm această investiție. Le mulțumesc locuitorilor pentru răbdare și înțelegere! Am demonstrat că prin consecvență și bună colaborare putem realiza lucrări durabile. Avem încredere că în urma modernizării drumului, primăriile și investitorii vor ști cum să pună în valoare această zonă plină de tradiții locale, meșteșuguri și peisaje pitorești. În paralel cu această lucrare amplă, am considerat că trebuie să deschidem această zonă din mai multe direcții și să reabilităm și alte drumuri de legătură cu DJ 193A, precum cel dintre Viile Satu Mare și Tătărești, pe care deja l-am modernizat, sau drumurile Necopoi – Cărășeu și Viile Satu Mare – Ardud care sunt în execuție. Avem datoria morală față de locuitorii Țării Codrului să recuperăm din decalajele economico-sociale și turistice față de zonele mai dezvoltate ale județului”, a declarat Pataki Csaba, președintele Consiliului Județean Satu Mare.
La finalizarea lucrărilor, platforma drumului DJ 193A este de 8 metri, iar partea carosabilă are 6 metri cu două benzi de circulație de 3 metri. S-au mai construit 6,5 km de șanțuri betonate, 2,7 km de rigole carosabile și ranforsate și s-au realizat 118 podețe transversale. Au fost amenajate 189 de drumuri laterale și 824 de accese la proprietăți.
Pe traseul drumului modernizat au fost construite și reabilitate 5 poduri: 2 poduri noi peste râurile Homorodul Vechi și Valea Măriei la Socond și 3 poduri reabilitate peste canalele Homorod, Medieș la Tătărești și Homorod la Homorodul de Jos.
Valoarea lucrărilor executate este de 93.369.663 lei, iar perioada de garanţie este de 36 de luni. Lucrările au fost finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.